Co lidem vadí v kancelářích?

Průměrně lidé v kancelářích stráví až 2 000 hodin ročně, většina z nich však k práci nemá zrovna ideální podmínky. Nejvíce si lidé stěžují na špatné osvětlení, nedostatek denního světla či na nedostatečné větrání. Tyto negativní faktory se pak později negativně projevují na jejich výkonu.

Kvalita pracovního prostředí výrazně ovlivňuje pracovní nasazení a výkonnost pracovníků. Výše zmíněné nedostatky vyvolávají únavu a zhoršují soustřední. V souvislosti s těmito nedostatky se hovoří o syndromu nezdravých budov. V nových kancelářských budovách, jako je například Hall Office Park, se s nedostatkem světla potýká dle průzkumu jen 15% lidí, oproti tomu ve starších kancelářích nevyhovují světelné podmínky více než 50% zaměstnanců. Je to dáno především změnou v architektuře. Nové budovy jsou projektovány velkoryseji a ohleduplněji k potřebám pracovníků.

Kromě nedostatku světla trápí pracovníky také nedostatek čerstvého vzduchu, možnost otevřít okno během pracovní doby je důležitá pro většinu lidí, kteří v kancelářích pracují. Čerstvý vzduch umožňuje lepší soustředění. Přímo otevřít okno nemůže v práci 13% lidí.

A jak taková ideální kancelář vypadá? Dle průzkumu češi preferují výhled do zelené krajiny, lesa či na panorama města.